Sunday, January 11, 2009

Motif sokong Israel?


Haiyoh matilah tajuk hari ni kan.. Hah uols.. Skang ni seluruh dunia sedang bersedih ok... Ini sumer gara2 Rejim Zionis yang tak gheti2 nak hentikan serangan dorang ke atas bumi Palestin.. Adakah ini entry berbaur politik uols? Atau pun ia hint2 haku akan ke Palestin berjuang utk menghentikan persengketaan dunia? Oh tidak uols.. haku lebih slesa berada di tanah air yang tercinta ini menjalani kehidupan sehari-hari.. Mcm something jer susunan ayat haku kan.. Well ini lah luahan rasa hati haku ok..

Ok mulakan isu di Palestin.. Saban hari, di dada2 akhbar sibuk menceritakan pasal keadaan bumi Palestin yang semakin kritikal kan..? Hah, dah Rejim Zionis yang macam haram tu tak gheti2 nak hentikan serangan ke atas Palestin kan.. Haiyoh, ape lagi they ols nak uols? Nak kater negara tak maju.. Tak.. nak kater negara tuh negara bodoh, tak elok plak kan.. Tapi sesuai lah ngan muka negara tu, dah kena kecam oleh semua manusia yang berada di muka bumi ni..

Kiter plak tak tahu kenapa sebab dan musabab Israel tak nak hentikan serangan kat Plestin.. Uols.. Kesian ok rakyat Palestin.. Cuber uols tengok... Kalau yang mati kena bedil tu ala2 orang dewasa tak lah sgt terasa kan.. Ini, biler tgk budak kecik yang rata2 nyer comel2 belaka yang terkorban.. apakah erti semua ini uols? Wah emo kaedah nyer kan.. Ye lah.. tak ke kesian kecik2 lagi dah tamat riwayat.. Sedih ok.. Tak nak pulak negara Israel tu diterbalikan kan.. Kalau lah satu hari negara Israel tu hancur ditelan bumi.. Sesuai ngan muker dier.. Tak per lah uols.. sah2 yang terkorban di atas serangan manusia berhati puaka tu mati syahid..

Dalam pada itu pula, di negara kita.. Perhimpunan telah bayak dilakukan bagi menunjukkan protes rakyat Malaysia terhadap apa yang berlaku di negara palestin.. Semayang hajat juga telah dilakukan seluruh negara bagi memohon doa semoga peperangan terhadap negara Palestin di hentikan secepat mungkin.. Dan pemboikoitan terhadap produk2 yang kononnya menyumbang dana pada tentera Israel giat dijalankan.. jenama seperti Starbucks, McDonald, Coca Cola (sekadar menyebut beberapa nama, wah teringat Pn Fadilah..) telah mula diboikot oleh rakyat negara ini.. Tapi uols.. raleven kah tindakan ini.. ? Boikot sana sini tapi kalau majlis Bangsa Bangsa Bersatu tak bertindak..? Wah.. pandai plak haku mengenai pengetahuan am kan..?

Btw uols, kempen derma serta tabung terhadap peperangan juga giat di jalankan.. oleh itu uols, sumbanglah sedikit pada mana2 tabung yang berkenaan.. Tapi yang penting biar ikhlas uols.. Jgn menderma atas dasar terpaksa atau menunjuk-nunjuk.. Tak elok ok..



Ok uols.. I tinggal kan uols dengan ucapan, selamat menderma.. dan yang paling penting marilah kita sama2 doa ke atas kesejahteraan umat Islam yang semakin hari semakin di tindas.. Allahuakbar.. Insyallah,.. amin..

P/s: Uols pun boleh sebarkan maklumat mengenai kempen bantuan terhadap rakyat Palestin yang semakin kritikan.. Jadikan segala kejadian itu satu iktibar pada diri kita semua..

No comments: