Monday, February 25, 2008

Entry Susulan - Entry Its Bulan

Jap i copy paste aper yg diulas oleh Qama diblognye!

"ezat soh explain naper ader dialog norish karman tu pd group datin2..
seriously i've no idea!!!!hahahaha.
ko nk aku komen bnd yg datin2 je yg tahu...ape kes?
tetapi aku nk shout d word to sumone named simply as one...
Haku tak pernah benci orang, Tapi dengan kau, Aku Jijik!
yup...dgn ko aku da jijik...perlu ke mencaras org pny?
desperate sgt ke ko?
nk kt julap g je la...dier pn available!!!
perlu ke kt sumone yg da terang lg bersuluh wif bf dier?
siyal sajer.."

Haiyoh, siapa yang ko carutkan wahai Qama? Siap suh take over haku yang ala2 single skang neh?

Haku terpanggil nak komen aper yang cuba Qama carutkan kan diblognyer itew.

Ok start hujahan dari pemegang anugerah kounselor terbaik neh!

CARAS; dalam kamus maybe uols semua tak kan jumper makna dan juga erti sebenar perkataan ini. Kebiasaannyer, golongan tertentu sahaja yang paham lalu mengaplikasikan perkataan ini dalam bahasa perantaraan mereka. Golangan apa yang dimaksudkan disini? Ye, golongan yang sangat istimewa. Golongan yang bukan sahaja menggunakan perkataan ini dalam bahasa pertuturan malah mengamalkan perkataan ini. Mengamalakan perkataan ini? Apa tu?

Ok, sebelum itu, CARAS bermaksud cubaan merampas pasangan seseorang yang dengan cuba memiliki seseorang itu menjadi hak miliknya. Lebih jelas dan lebih teruk lagi jika perbuatan itu dilakukan sungguhpun dia mengenali pasangan tersebut (kedua-duanya). Supaya anda lebih jelas lagi sila ikuti contoh ini;

A dan B adalah pasangan. C adalah pencaras. C cuba mencaras A, tetapi dalam masa yang sama C mengenali B. Paham? Tak paham jugak mmg korang agak siyal jugaklah..

Ok kembali kepada carutan Qama, haku rasa haku dapat tangkap apa siapa yang Qama carutkan itew. Nama dan identitinya perlulah haku rahsiakan atas sebab-sebab keselamatan ye adik kakak semua. Kerana apa, haku takut kalau review haku neh, bakal disalah ertikan oleh sesetengah pihak dan mungkin pertengkaran akan berlaku seperti mana yang melanda Kerol dan juga tuttt yang sampai nak letopkan muka. Tak baik adik kakak semua ye!

Pada haku caras mencaras neh dah jadi cam satu tabiat yang semakin menular dikalangan masyarakat kita sekarang ye uola. Kes Si Polan caras si Polan, telah dianggap remeh oleh pencaras tersebut. Haku rasa mereka suka mencaras kerana mereka boleh menunujukkan mereka hebat dan boleh merampas hak orang lain walaupun orang lain tahu bahawa dier sedang mencaras. Aiyoh, korang paham ke aper yang haku carutkan neh?? Tak paham lantak korang lah.. Bukan ader orang nak baca blog haku neh pun..

Pernah terjadi di depan mata haku, sorang ni cuba memaut2 tangan boyfren orang ni secara terang-terangan. Boleh? Siapa tuh? Biarlah rahsia, Group Datin-Datin je yang tahu! Akhirnya, pergaduhan yang dapat..

So kesimpulannya, aktiviti mencaras ini tidak patut ada dalam masyarakat kita. Sesungguhnya, orang tidak akan mempedulikan kita kalau kita buat baik, tetapi orang akan memerhatikan kita jikalau kita buat something yangtak baik. Cuba renungkan, betulkan apa yang haku cakap. Time kita buat baik, bukan org ingat, cuba kalau kita buat jahat, senang jer jadi buah mulut orang.

Dan sah-sah kalau buat hal dengan Group datin-Datin akan dicarut habis-habisan. Betul tak. Qama komen! Asyik ko jer kena komen balik, sebab aper? Sebab ko jer yg baca blog haku neh. Dan yang paling penting tak kuasa haku nak amek dier even haku tengah menduda skang neh. Choy! Ko gi lah balik kat dier. Kan ko punyer sayang kat dier dulu...!

Quote untuk pagi nih,

"Yelah, awak kan dah berpunya skang, Oklah, saya nak delete nombor awak ni!"

Uwwwaaahhhhh!!!

No comments: